onsdag 10 november 2010

DUNDER HUSKUR


Har varit febrig och kilat runt med en ihållande förkylning ett tag vilket jag verkligen börjat få nog av. Borde ha tagit tag i mig själv redan från början men är lite dåligt med det för tillfället. Men nu jädrans fick det ta o va nog med det! Gjorde slag i saken och blandade till dunder huskuren. Här kör vi inget artificiellt skräp. Om inte denna hjälper är det dags att uppsöka läkare för en minsta sagt grundlig undersökning. Så nu sitter jag här och pimplar med rynkad panna och fötterna i plastpåsar. Den kuren kan ni läsa om här.
RECEPT

1/2 pressad ananas (färsk)
1 pressad citron
2 pressad kiwi
1 msk riven pepparrot(slemlösande)
1 msk riven ingefära
3 pressade vitlöksklyftor
1 1/2 msk honung

Blanda allt i en tillbringare och rör om. Tas när läget är illa: 1msk i timmen tills man känner att det börjar backa. Därefter kan det räcka med 1 msk morgon och kväll. Är det en riktigt akut situation lägger man till 1 kryddmått cayennepeppar. Förvaras i kylen med lock.

Se till att friskna till nu!


TRANSLATION
Have had fever and been walking around with a cold now for a while. Should have done this from the beginning but haven't had the energy to deal with it. Now I felt was about time, have had enough! So I settled the matter and made this household remedy. Here we do not use any artificial tomfoolery. If this isn't working it's time to visit a medic for a solid examination. Now I am sitting here slurping with my feet in plastic bags.That household remedy can you read more about here.

RECIPE

1/2 fresh pineapple (juice)
1 squeezed lemon
2 squeezed kiwi
1 tbs grated horse radish
1 tbs grated ginger
3 squeezed garlic cloves
1 1/2 tbs honey

Mix and stir. When it's bad: 1 tbs every hour until you can feel a difference. Subsequently it's enough with 1 tbs morning and night.

3 kommentarer:

  1. I agree! När jag blir sjuk är det bara liknande kurer som jag förlitar mig på. Fungerar bättre än de flesta mediciner som jag har provat, i alla fall mot förkylningar. :)

    SvaraRadera
  2. Låter sjukt smarrigt. mmmmmmmm

    Hälsn,
    M @ www.litdeparade.se

    SvaraRadera
  3. Den är ypperligt god tills man häver i pepparroten och vitlöken, hehe. Men den gör vad den ska!

    Tack för kommentarerna :)

    SvaraRadera