måndag 25 oktober 2010

KAKFAT

Gillar ju snabba pyssel då mitt tålamod är lite kort. För att pimpa lite kakfat behövs inga förkunskaper eller avancerade prylar bara lite lim. Det du behöver är alltså kort och gott: Två tallrikar, två glas ljusstakar, superlim (gel), porslinsfärg om du är sugen att pimpa fatet ännu mer med ett eget mönster.

Börja med att ta på superlim på toppen av ljusstakarna. 

Placera de sedan centrerat på baksidan av tallrikarna och tryck försiktigt i ca 1 min. Låt limmet torka en liten stund.

Ta på lim på undersidan av ljusstaken med den minsta tallriken och placera den sedan i mitten av den större tallriken. Låt torka. 

I väntan på kaffrepet går det ju utmärkt att placera andra saker på fatet.


TRANSLATION
I like fast crafting because my lack of patience. This is a really fast and easy one and the only thing you need, except for the material, is glue.

Start by putting super glue(gel) on the top off the candle holder. Place the candle holder centered on the back of the plate. Press down gently for about a minute. Do the same with the other candle holder and plate. Put some glue on the bottom of the candle holder with the small plate and place it on top of the large plate. Press gently and let it dry. While waiting for the coffee party to happen you can always use it for something else than cookies ;)

3 kommentarer:

  1. det blir ju så fint! jag funderar på att göra något liknande, jag behöver förvaring för mina smycken. du har inget annat bra tips på finurlig förvaring för smycken som man kan pyssla ihop själv?

    jag la precis till dig på bloglovin, helt omöjligt att inte vilja följa en såhär pysslig blogg! jag vill bara sätta igång något litet projekt själv, nu!

    SvaraRadera
  2. Hej Matilda!
    Va kul att du gillart och blir inspirerad :) Nu får ju jag en massa energi och sug, tackar så hjärtligt!

    Har faktiskt också funderat på att göra nåt till mina smycken men inte riktigt tagit tag i det än men en idé jag fundera på är att göra en i trä. Antingen med nån spretig gren utifrån eller köpa och skära ut. Får se vad det kan bli… En annan idé skulle ju kunna va att ta gamla spetsdukar och klippa isär, stärka och forma i lämpligt format.

    Hoppas det kan hjälpa o är väldigt sugen på att få se ditt resultat!

    SvaraRadera
  3. Hej! Hittade din blogg idag och blev sjukt inspirerad. Åkte faktiskt till min favoritloppis direkt och handlade några gamla fat, så nu ska jag också göra kakfat på höjden. Tre våningar ska jag försöka få till.

    Såg att bloggen inte är uppdaterad på länge, men hoppas du bara har en paus. Den verkar superfin.

    Ha det gott!

    SvaraRadera