onsdag 28 juli 2010

TRUE VALUE VINTAGE



Vancouvers bästa secondhand affär är med säkerhet True Value Vintage. Den ligger på shopping gatan Robson Street nära korsningen till Granville Street. Den är lite lätt att missa då den ligger ner i en källarlokal och skylten är en bit in. När jag var där i våras snurrade jag runt flera gånger innan jag hittade rätt. Det är en populär kebab precis bredvid där det alltid är kö. Bra att ha som riktmärke!

True Value Vintage
710 Robson Street
Vancouver, BC V6Z1A1, Canada
(604) 685-5403

TRANSLATION
Vancouver’s by far best secondhand store is True Value Vintage. It’s on the shopping street Robson pretty close to the corner of Granville Street. It’s pretty easy to pass since it’s down in a basement.


I våras köpta jag min abslouta sommar favorit klänning där.

TRANSLATION
This spring I bought my absolute summer favorite dress.




Och när jag var där för första gången för fyra år sedan hittade jag bland annat den här stickade tröjan som har följt med mig sedan dess.


TRANSLATION
When I was there my first time four years ago I bought this beautiful knitted jumper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar